„Felelős vezetőkként, saját tapasztalatainkból merítve valljuk, hogy az a gazdaság és azok a vállalkozások, amelyek végső célnak az ember szolgálatát tekintik, mind társadalmi, mind pedig gazdasági szempontból sokkal hatékonyabbak a haszon előteremtésében, mint az a gazdaság és azok a vállalkozások, amelyeket csupán egy szűk réteg anyagi érdekei mozgatnak, és akik az embert eszköznek tekintik saját egyéni érdekeik megvalósítására.”
A fenti idézetet Az értékek értéke c. könyv 25. oldalán olvashatjuk. A kiadványt egy közel 30 000 fős nemzetközi szervezet, az 1931-ben alapított UNIAPAC* publikálta (magyar fordítását a KÉRME egyesületnek köszönhetjük).
17 országból, 48 vállalatvezető és üzletember fogott össze, hogy gyakorlati tapasztalatait összegezve bemutassa a CSR (Corporate Social Responsability, azaz a vállalatok társadalmi felelősségvállalása) újszerű „emberközpontú” szemléletét.
A cél a méltányos nyereség előállítása mellett a közjót szolgáló, az ember javára működő gazdaság térnyerése. A könyv meggyőzően érvel a módszer sikeressége mellett, és hiteles magyarázatot ad arra, hogy miért növeli a hatékonyságot; miért éri meg, ha üzleti döntéseinket erkölcsi értékekre alapozva hozzuk meg.
Az útmutató a javasolt vállalati kultúra bevezetésére, megvalósításra kidolgozott konkrét irányelveket is tartalmazza.
Elektronikus változat: AZ ÉRTÉKEK ÉRTÉKE
*Az UNIAPAC szó az „Union Internationale des Associations PAtronales Catholiques” (Katolikus Munkaadók Szervezeteinek Nemzetközi Uniója) elnevezés kezdőbetűiből tevődik össze. 1931-ben, a Rerum novarum enciklika megjelenésének 40. évfordulója alkalmából alapították holland, belga és francia keresztény cégvezetőket tömörítő egyesületek. A brüsszeli székhelyű nonprofit szervezet 25 országban van jelen, és mintegy 20 további országgal áll kapcsolatban. Magyarországi tagja a KÉRME Egyesület.
(A könyv kereskedelmi forgalomba nem kerül, az érdeklődők a KÉRME egyesületen keresztül juthatnak hozzá).
Legyen tiéd az első hozzászólás!