Az újságírás komoly hivatás! Ferenc pápa a minőségi újságírásról.
A kereslet-kínálat piacgazdasági alaptörvényét az újságírásra is lefordíthatjuk. Mondhatjuk, hogy az újságíró (az Eladó), olyan cikkeket ír, olyan tartalmakat ad közre, amelyekre van kereslet, amire az olvasó (a Vevő) „rákattan”. Színes, izgató, provokatív, szenzációs, botrányos, csiklandós…Lehet, hogy ízléstelen, a fele sem igaz (vagy csak a fele igaz), rágalmaz, esetleg tönkretesz valakit; mit számít! A lényeg, hogy minél többen vegyék, olvassák, lájkolják, fogyasszák.
Mit tehetünk, hogy ne kelljen vadászni a tényszerű, a magánszférát tiszteletben tartó, a jó ízlés határain belül maradó, de ezzel együtt érdekes és izgalmas írásokra?
„Fogyasztóként”, azaz olvasóként, a keresletünkkel fordíthatunk a fenti folyamaton, támogathatjuk a minőségi sajtót. Mérlegeljünk: van-e valódi értelme, értéke annak, amit kínálnak nekünk? Vagy silány, ízléstelen, hamis? Hozzunk tudatos fogyasztói döntést: nem veszem, nem olvasom, nem lájkolom…
Mindez azt eredményezheti, hogy egyre több fórumon találkozunk majd igényes tartalmakat mértéktartó módon közvetítő cikkekkel, riportokkal, beszámolókkal, elemzésekkel.
Az ÉRTÉK MAGAZIN kifejezetten erre törekszik.
Forrás: https://777blog.hu/2017/12/19/bun-kattintasvadaszat-felelos-ujsagirasra-hiv-papa/
Legyen tiéd az első hozzászólás!